Kursus i markedsføring på sociale medier

3200 SEK (Inkl. moms)

Är du intresserad?
Snabbfakta om kursen
  • Studietid ca 40 Timmar
  • Studieort: 100% på distans
  • Startdatum: När som helst
  • Inget krav på förkunskap
  • Kursen är lärarledd
  • Inget slutdatum (tillgång för alltid)
  • Nöjd-kund-garanti
18st

Kursus i markedsføring på sociale medier

Lær at blive succesfuld på sociale medier. Vi gennemgår, hvordan du kommer i gang med at annoncere på sociale medier, og hvordan du opbygger dit brand for at nå dine forretningsmæssige mål med flere kunder og flere følgere.
Snabbfakta om kursen
  • Studietid ca 40 Timmar
  • Studieort: 100% på distans
  • Startdatum: När som helst
  • Inget krav på förkunskap
  • Kursen är lärarledd
  • Inget slutdatum (tillgång för alltid)
  • Nöjd-kund-garanti

Kurset i markedsføring på sociale medier passer til dig som vil lære mere om disse 3 hovedområder:

  • Hvordan du udfører en social mediestrategi
  • Hvordan du kan vækste organisk på sociale medier
  • Hvordan du annoncerer på sociale medier

Det er både et grundlæggende kursus, der passer til dig, der aldrig har arbejdet med sociale medier før, men den passer også til dig, der allerede er bekendt med sociale medier, da den indeholder dybdegående kapitler, hvor du får lært om avancerede tips i, hvordan du lykkes med annoncering på sociale medier.

Under kursets forløb lærer du at opbygge smarte strategier på sociale medier. Du får en masse skabeloner og værktøjer med dig, som du kan bruge til at effektivisere dit arbejde.

Du lærer, hvordan dit firma opbygger et brand gennem tonalitet og grafiske elementer, så du opbygger tillid og får en større følgerskare.

Du får også vejledning, der hjælper dig med at mestre annoncering på sociale medier i praksis, så du kan komme i gang med det samme.

Du lærer, hvordan arbejdet med sociale medier fungerer i teorien, men også hvordan du faktisk udfører forskellige marketingsaktiviteter i praksis.

I kurset går vi grundigt igennem følgende områder:

  • Hvad er sociale medier og hvordan fungerer det?
  • Hvordan du udfører en markedsanalyse
  • Hvordan du forstår din målgruppe på sociale medier
  • Hvordan du skaber en social mediestrategi
  • Hvordan du udvikler indhold til din målgruppe
  • Hvordan du får flere følgere til dine kanaler og vokser organisk på sociale medier
  • Hvordan annoncering på sociale medier fungerer
  • Hvordan du kommer i gang med Facebook Business Suite og Manager
  • Hvordan du lykkes med din annoncering på Facebook Ads Manager
  • Avancerede teknikker til at opnå endnu bedre resultater med din annoncering
  • Hvordan du kan arbejde med annoncering og markedsføring på YouTube
  • Hvordan du kan arbejde med influencer marketing
  • Hvordan du kan anvende værktøjer for at arbejde som en professionel!

Hvem er kurset i markedsføring på sociale medier til?

Vores kursus er velegnet til enhver form for kompetenceudvikling inden for sociale medier. Nedenfor lister vi nogle af dem, der normalt deltager i vores kursus. Hvis du ikke føler dig inkluderet nedenfor, betyder det ikke, at kurset ikke er for dig. Kontakt os, og vi vil gerne fortælle dig mere om, hvordan kurset kan passe til din situation.

For dig, der arbejder eller har arbejdet med markedsføring (men ikke på sociale medier)
Hvis du har arbejdet med markedsføring eller studeret det, men ikke har arbejdet med sociale medier, er vores kursus en fremragende introduktion til området. I kurset får du mulighed for at udvikle dine færdigheder inden for markedsføring og tilføje mere praktiske elementer i den digitale/social verden. Kurset er også velegnet til dig, der har arbejdet lidt med digital markedsføring, men stadig føler, at du mangler visse elementer inden for sociale medier.

For dig, der ønsker at arbejde med social medie-markedsføring, men mangler forhåndsviden.
Kurset kræver ingen forudgående viden fra deltagerens side. Hvis du er nysgerrig på eller ønsker at arbejde med sociale medier, passer kurset perfekt til at opbygge den viden, der kræves for at få et job inden for området.

For dig, der driver en virksomhed og ønsker at vækste din forretning gennem sociale medier
Kurset har en stor fokus på praktisk anvendelige øvelser. Det betyder, at hvis du har en virksomhed, som du ønsker at arbejde med i løbet af kurset, vil du kunne udnytte kurset til fulde. Hvis du følger øvelserne og følger rådene i kurset, er der alle chancer for, at du vil øge dit firmas brand awareness og salg via sociale medier.

Hvad kan jeg arbejde med efter jeg har afsluttet kurset?

Efter kurset har du mulighed for at arbejde med alt inden for social medie-markedsføring.

Som certificeret (efter gennemført kursus) vil du have mulighed for at søge og have chancen for at få juniorroller (eller mere seniorroller, afhængigt af tidligere erfaring) i bureauer eller in-house hos virksomheder. Du kan selvfølgelig også anvende dine færdigheder i din egen virksomhed.

Du kan få job inden for flere områder afhængigt af dine interesser:

  • Strategisk
  • Skabelse af indhold til sociale medier
  • Arbejde med annoncering på sociale medier
  • Opbygning af brand på sociale medier

Nogle almindelige jobtitler, du kan få efter afsluttet uddannelse, er:

  • Social media manager
  • Social media coordinator
  • Community manager
  • Social media-marketingmedarbejder
  • Kommunikatør med fokus på sociale medier
  • Mediekøber inden for sociale medier

Kursansvarig: Simon Myringer

Läroplan - Innehåll i kursen Kursus i markedsføring på sociale medier

Nedenfor finder du vores læseplan for kurset i markedsføring på sociale medier.

Til hver del er der opgaver at løse, quizzer til at teste dine færdigheder og en overflod af studiemateriale.
Kurset bruger primært følgende midler til undervisning:

  • Læsemateriale
  • Videomateriale
  • Billedforklaringer
  • Øvelsesopgaver
  • Quizzer
  • Certifieringstest
  • Del 1

    Kursus introduktion

    Varmt velkommen til kurset! Her går vi igennem grundene til kurset samt andet, som kan være vigtigt at vide.

    Del
    1. Del 2

      Opret kontoen

      I begyndelsen vil vi sørge for, at du opretter konti i Meta (Facebook) Business Suite, da det er det værktøj, vi vil basere os på, når vi lærer om annoncering på sociale medier.

      Del
      1. Del 3

        Grundstenene i sociale medier

        I denne del får du en let introduktion til sociale medier, hvad det er, hvorfor det er vigtigt for virksomheder at arbejde med sociale medier, og hvad du kan opnå ved at opbygge både brand og kunderelationer.

        Del
        1. Del 4

          Markedsanalyse

          I denne del gennemgår vi, hvordan du forstår markedet og identificerer din målgruppe på forskellige sociale medier.

          Del
          1. Del 5

            Social mediestrategi

            Vores strategi for sociale medier udgør ofte grundlaget for vores arbejde. I denne del dykker vi ned i den sociale mediestrategi.

            Del
            1. Del 6

              Organisk vækst på sociale medier

              I denne del lærer du at skabe engagerende indhold, målrettet mod den rette målgruppe, så du til sidst får flere følgere og flere kunder.

              Del
              1. Del 7

                Introduktion til annoncering på sociale medier

                I denne del får du en introduktion til, hvordan annoncering på sociale medier fungerer på et teoretisk niveau.

                Del
                1. Del 8

                  Meta (Facebook) Business Suite

                  Nu vil vi gennemgå Meta's (Facebook, Instagram, Whatsapp, osv.) enorme værktøjskasse. Vi vil gennemgå de vigtigste funktioner, som du skal kende for at opnå succes på sociale medier.

                  Del
                  1. Del 9

                    Annonsering på Ads Manager

                    Nu er det tid til at lære at annoncere i Meta (Facebook) Ads Manager! Vi vil gennemgå trin for trin, hvordan man opretter en annonce.

                    Del
                    1. Del 10

                      Avancerede teknikker på Ads Manager

                      I denne del vil vi gennemgå avancerede teknikker til annoncering i Meta (Facebook) Ads Manager, så du effektivt kan skalere dine annoncer og nå dine forretningsmæssige mål.

                      Del
                      1. Del 11

                        Youtube

                        I denne del vil vi gennemgå, hvordan du kan arbejde med netværket Youtube.

                        Del
                        1. Del 12

                          Influencer marketing

                          I denne del vil vi kortfattet gennemgå, hvordan du kan arbejde med influencer marketing som en markedsføringsmetode på sociale medier.

                          Del
                          1. Del 13

                            Værktøjskassen til sociale medier

                            Planer, skabeloner, strategier: Hvad skal jeg egentlig arbejde med? I denne del får du flere værktøjer med dig, så du kan komme i gang med dit arbejde på sociale medier.

                            Del
                            1. Del 14

                              Certificer dig

                              Nu er du nået til slutningen af kurset! Stort tillykke og godt arbejdet! Hvis du ønsker at blive certificeret inden for emnet, så gennemfør følgende quiz i dette afsnit. Derefter skal du sende en e-mail til [email protected], så udsteder vi et certifikat til dig.

                              Del

                              Recensioner

                              FAQ - Vanliga frågor

                              • Hvor lang tid tager kurset at gennemføre?

                                Vi vurderer, at kurset tager cirka 40 timer at gennemføre.

                              • Er kurset undervist af en lærer?

                                Ja. Vores kursus i UX-design online ledes af Linda Stenmark. I løbet af kurset har du mulighed for at kontakte Linda med spørgsmål relateret til kurset.

                              • Hvor lang tid har jeg til at færdiggøre kurset?

                                Vi har ingen tidsgrænse på vores kurser. Når du køber kurset, har du adgang til det for evigt.

                                Mange af vores deltagere vender tilbage til kurset og bruger det som en ressource lang tid efter at have gennemført det. Vores varmeste tip er, at du også gør dette, hvis det passer dig!

                              • Hvornår starter kurset?

                                Kurset foregår helt online og har derfor ingen startdato. Du begynder, når det passer dig!

                              • Har kuset nogle fysiske møder?

                                Nej. Hele kurset foregår online på distancen gennem vores platform.

                              • Er der krav om forudsætninger?

                                Nej, du behøver ingen forudsætninger for at tage kurset. Vi går altid grundigt igennem grundlæggende koncepter, før vi går videre til det mere avancerede.

                              • Hvordan ansøger jeg om kurset?

                                Du behøver ikke at ansøge. I stedet køber du kurset og får adgang til kursusplatformen efter et par minutter. Derefter kan du gå i gang med dine studier.

                              • Får jeg et bevis efter at have gennemført kurset? Et certifikat?

                                Ja, hvis du består vores certificeringsøvelse, får du et certifikat, der viser din viden. Du kan tage den certificerende eksamen flere gange, indtil du lykkes.

                              • Kan jeg købe kurset på afbetaling?

                                Ja. Via vores Klarna-checkout er der mulighed for afbetaling. Hvilke afbetalingsmuligheder, der tilbydes, er individuelle. Du kan kontakte vores support på [email protected], hvis du har flere spørgsmål om afbetaling.

                              Kursus i markedsføring på sociale medier

                              3200 SEK (Inkl. moms)Är du intresserad?

                              Kontakt os

                              Nordic Tech Institute | Simon Myringer AB | [email protected] | Org. nr. 559216-4197 | Bondegatan 3d, 116 23, Stockholm`